Мета: закріпити в словнику дітей назви предметів вбрання, їх видів (взуття, одяг, головні убори) та частин;формувати в дітей уявлення про важливість одягу для людини ,його види, призначення;формувати вміння виявляти творчість під час виконання малюнків; виховувати дбайливе ставлення до власної зовнішності, предметів свого одягу,взуття.
Хід заняття:
1.ПРИВІТАННЯ «ВСІ ЗАПЛЕСКАЛИ В ДОЛОНІ»
Всі заплескали в долоні,
Дружно, веселіше!
Загупали наші ніжки,
Голосніше і швидше!
По колінцях плеснемо
Тихіше, тихіше, тихіше.
Ручки, ручки піднімаємо,
Вище, вище, вище!
Закрутилися наші ручки.
Знову опустилися.
Покружляли, покружляли
І зупинилися.
2.ДИДАКТИЧНА ГРА «ПІДБЕРИ ЛАТКУ»
Потрібно підібрати шматочок-латку, придатної форми і кольору, щоб зашити дірки в одязі.
3.Читання та обговорення твору В. Крищенка «Вишиванка»
Мама вишила мені
Квітами сорочку.
Квіти гарні, весняні:
- На, вдягай, синочку!
В нитці – сонце золоте,
Пелюстки багряні,
Ласка мамина цвіте
В тому вишиванні.
Вишиваночку візьму,
Швидко одягнуся,
Підійду і обніму
Я свою матусю.
Запитання до тексту
- Про кого розповідається в цьому віршику?
- Який подарунок отримав син від своєї мами?
- Чи сподобалася вишиванка хлопчикові?
4. Художньо-продуктивна діяльність
Тема. Розфарбуй хустинку.
Ігровий момент. В гості прийде лялька Марічка, яка дуже любить різноманітні хустинки, тож ми прикрасимо та розфарбуємо для неї, зробимо їй подарунок.
5. Дидактична гра «Вбрання та його види»
Діти називають кожну річ, яку бачать на плакаті, а потім, із допомогою дорослого, узагальнюють все назване, використовуючи слова «одяг», «взуття»,»головні убори».
6.Пальчикова вправа «Прогулянка»
Раз, два,три, чотири, п’ять!
(по черзі затиснутого кулачка розгинають по одному пальчику)
Вийшли пальчики гулять.
Раз, два, три, чотири, п’ять!
(по черзі кожний пальчик складають у кулачок)
Вже в будиночку сидять.
7.«Хто в що одягнений?»
Мета: порівняти одяг хлопчика і дівчинки, активізувати словник дітей.
Хід: дорослий порівнює одяг дітей: «У Насті — плаття, у Саші сорочка і штани. У плаття рукава короткі, а у сорочки — довгі» і так далі. Дитину дорослий активізує питаннями: «Який одяг у Насті? А у Саші? Якого кольору Настіне плаття?» .Якщо дитині важко, дорослий сам відповідає на питання.
Заняття : Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування
Тема тижня: «Хлюп,хлюп водиченька»
Тема дня. Лялька Марічка купається
Мета:розвивати діалогічне мовлення на основі обігрування потішки; вчити називати дії в процесі купання ляльки, промовляти слова в різному темпі (швидко, повільно), чітко вимовляючи кожний склад у дво- і трискладових словах (мило, губка, водичка, рушничок);закріпити назви предметів гігієни.
1.Дидактична гра «Навчимо ляльку мити руки та вмиватися»
Мета гри: продовжувати вчити дітей самостійно та правильно мити руки,умиватись;розвивати культурно-гігієнічні навички дітей; виховувати бажання утримувати своє тіло в чистоті.
2.Обігрування та вивчення потішки «Хлюп- хлюп, водиченька»
Хлюп- хлюп,водиченько,
Хлюп-хлюп на личенько,
І на ручки, і на ніжки –
Хлюп, хлюп, хлюп!
3.Рухлива гра «Через струмок»
Мета: вчити ходити по опорі зі зменшеною площею; розвивати чуття рівноваги та спритність.
Заняття: Художньо – продуктивна діяльність (ліплення)
Тема тижня: «Хлюп, хлюп водиченька»
Тема дня: «Камінці для акваріума»
Мета: заохочувати дітей уявляти предмети, які потрібно відтворити; продовжувати вчити дітей відщипувати шматочки пластилину від великої грудочки; вправляти у ліпленні камінчиків різної форми (кулясті, дископодібні, овальні);зацікавлювати дітей процесом та результатом ліплення; виховувати спостережливість, доброзичливість.
Матеріали та обладнання: пластилин, дощечки, серветки, камінці з акваріума.
Хід заняття:
1. Ігровий момент: розглядання морських камінців ,які кладуть до акваріума. Які вони? Для чого камінці в акваріумі?
2. Мотивація: «Зліпимо камінці для нашого акварума,щоб рибки почувалися у ньому зручно та затишно».
3. Процес ліплення. Діти самостійно відщипують маленькі шматочки пластилину від великої грудочки,яка лежить на столі, і ліплять камінці.
Схвалюються спонтанні прояви творчості у дітей,Заохочувати ліпити камінці різної форми, акитивізувати спілкування дитини.
4. Підсумок. Похвалити дитину за виконану роботу, акцентувати увагу на те , що рибки дякують їй за камінці.
Рухлива гра «Злови м'яч» Мета: вчити дітей кидати та ловити мяч обома руками, орієнтуватися в напрямку руху, виховувати увагу.
Заняття: Розвиток мовлення і культура мовленнєвогоспілкування
Тема: «Розігрування потішки «Водичко,водичко»»
Мета: поглибити уявлення дітей про український фольклор; вчити розігрувати сюжет твору , поєднуючи мовні та немовні засоби виразності, називати слова – ознаки води; розвивати здатність розуміти мораль твору , вміння емоційно передавати зміст потішки; виховувати культурно- гігієнічні навички з догляду за своїм тілом.
Матеріали та облоднання: вода, рушник, мило,лялька.
Хід заняття:
Ігровий момент. Милування дітьми, похвалити їх за те, що вони гарненькі та чистенькі. В гості приходить лялька Оленка.заходить замурзана. Що з тобою сталося, чому ти не вмивалася? Оленка вередує: « Не хочу вмиватися, я боюся води, вона холодна й неприємна.
2. Дидактична гра «Вода яка?» Назвати слова – ознаки води.
3. Гра « Помиємо ляльці ручки».Діти миють ляльці руки, обличчя, промовляючи потішку:
Водичко,водичко,
Умий моє личко,
Оченята, щоб ясніли,
Бровенята, щоб чорніли,
Щоб сміявся роток,
Щоб кусався зубок.
Розповідь про користь води. Діти розглядають чистеньку Оленку і розповідають про користь води.
Підсумок. Оленці дуже сподобалося у вас в гостях, і вмиватись також, вона пригощає вас гостинцями. Діти п,ють сік через трубочку
Дидактичні ігри:
ПЕРЕЛІТНІ Й ЗИМУЮЧІ ПТАХИ
Мета: закріпити вміння дітей упізнавати й називати зимуючих та перелітних птахів, класифікувати їх; розвивати зорову пам’ять, увагу, мислення.
Матеріал: зображення перелітних та зимуючих птахів.
Читання вірша(обговорення з дитиною, питання за змістом)
І. Блажкевич «Ластівочка»
Прилетіла ластівочка
Під віконечко до нас.
Заясніли в дітей очка:
— Добрий день! Щасливий час!
Ти була в краю чужому,
Ждали ми тебе додому.
Натомились в тебе крила,
Бо далеку путь зробила,
Понад ріки, понад гори,
Понад степ і понад море
Поспішала ти до нас ...
Добрий день! Щасливий час!
Тема тижня: «Їдемо в гості до сонячних промінців»
Тема: заучування вірша «Вийди, вийди, сонечко»
Вийди, вийди, сонечко,
На дідове полечко,
На бабине зіллячко, На наше подвір’ячко,
На весняні квітоньки,
На маленькі дітоньки,
Там вони граються,
Тебе дожидаються.
https://www.youtube.com/watch?v=GX-AE07bDe4
Дидактична гра
КОМУ СОНЕЧКО ПОТРІБНЕ?
Мета: закріплювати знання дітей про властивості сонця (кому воно потрібне); розвивати мислення, пам’ять, увагу.
Хід гри: називаєте дітям предмети. якщо цьому предмету сонечко потрібне, діти піднімають руки, ніби «промінчики сонця». Якщо не потрібне — присідають.